![]() |
Wat zijn de verschillende fasen van het handelingsgerichte model? Hoe passen we deze fasen toe in het diagnostisch proces? En hoe pas je dat toe in jouw eigen praktijk?
Hoe ontrafel en analyseer je, stap voor stap, veelvoorkomende leer- en gedrags- en emotionele problemen bij kinderen? Hoe diagnosticeer je dit helder en vind je oplossingen voor de aanpak van deze problemen? Welke rol kunnen ouders, het kind zelf en de school hierin spelen?
Op deze en andere vragen krijg je antwoord tijden deze driedaagse cursus, waarin het handelingsgerichte model voor het diagnosticeren centraal staat. Je leert het model theoretisch kennen en praktisch toepassen. Je bestudeert de verschillende fasen van het handelingsgerichte model en past de theorie vervolgens toe in concrete voorbeelden van onderwijs en jeugdzorg. Hierbij hebben we oog voor de rollen van ouders, kind en school. Zo leer je op compacte wijze vragen van cliënten en leerlingen stap voor stap ontrafelen, helder te diagnosticeren en oplossingen te vinden voor de aanpak ervan.
Het handelingsgerichte diagnostische model is praktisch en zeer goed toepasbaar als je werkt in onderwijs en jeugdzorg.
We focussen ons op individuele diagnostiek van kinderen (in de basisschoolleeftijd) gericht op veel voorkomende problemen zoals taakwerkhoudingsproblemen, faalangst, emotionele problemen, overbeweeglijkheid, lees- en rekenproblemen.
Na afloop van deze cursus:
Meer informatie: https://pao.nl/cursus-handelingsgerichte-diagnostiek-van-leer-en-gedragsproblemen/